Bestuur

Stichting Tijdelijk Wonen houdt zich op dagelijkse basis bezig met het realiseren van jongerenhuisvesting. Dit doet STW onder het motto ‘twee problemen, één oplossing’ door jongeren te huisvesten in leegstaand vastgoed. STW voert projecten uit op tijdelijke basis en doet dit altijd met een sociaal-maatschappelijke karakter. Het bestuur neemt het uitvoeren deze taak op zich. Dagelijks zijn de bestuurders bezig met acquisitie, ontwikkeling en alle logistieke zaken hieromheen. Momenteel telt het bestuur drie leden.

Pim Koot

Wiek Huibers

Ton van Rijswijk

Samen brengen de bestuurders de ervaring die STW nodig heeft om zich de doelstelling te storten. Het bestuur gaat te werk op professioneel informele wijze, dit kenmerkt STW en de manier waarop zij zich in de wereld beweegt.

Pim Koot is een oude bekende van STW. Als oud bewoner van de Kanaalweg heeft hij samen met drie andere collega-bestuurders in 2010 en 2012 de Archimedeslaan gerealiseerd. Met Socius Wonen heeft Pim later ook nog meerdere andere huisvestingsprojecten weten te realiseren. In het najaar van 2021 is Pim teruggekeerd als bestuurders bij STW.

Wiek Huibers is sinds 2019 bestuurder van STW en heeft de afronding van de laatste fase van de Archimedeslaan meegemaakt. Hierna is Wiek aangebleven als bestuurder om aan de doelstelling van STW te werken.

Ton van Rijswijk is sinds 2022 bestuurder van STW. Ton werkte vanaf 2011 samen met stw en daaropvolgend ook met sociuswonen. Door deze samenwerking zijn tientallen jongeren uit de crisisopvang waar hij 27 jaar als manager heeft gewerkt middels huisvesting in diverse gemengd wonen projecten de zorg uitgestroomd. Ton is ook 2 jaar projectcoördinator van de jongerenhuisvesting bij Plan Einstein #URLP geweest van 2016-2018 en inmiddels met pensioen.